Hamba Yang Bersyukur


Pagi yang indah dan damai, syukur Alhamdulillah masih diberi nikmat udara yang nyaman, denyut nadi masih berdenyut, mata bisa lagi menatap putih awan di langit, keindahan waktu pagi, hiruk pikuk, kenderaan bersimpang siur...indah bukan? 

Nikmat  Allah SWT mana lagi yang mahu didustakan? Segala-gala milik-Nya. Sebagai insan kita wajib mensyukuri apa yang ada. Lihat pagi ini, mentari masih lagi mahu memancarkan cahayanya. 

Suri rumah masih boleh menjemur pakaian, penoreh getah tersenyum syukur hujan tidak turun pagi ini. 

Dan, aku...aku bisa pulang rumah setelah habis kerja dengan bahagia, Allah...Allah...Allah, besarnya nikmat yang diberi dan dipinjamkan. 

"Jangan Engkau jadikan aku, insan yang engkar, sombong, ego...maafkanlah aku andai terselinap sifat-sifat keji tersebut Ya Rabb! Ampunilah hamba-Mu ini. Jadikanlah aku hamba yang bersyukur."

Aamiin Ya Rabb!!!

Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi